הקודם
הבא

תביעת סיעוד ביטוח פרטי - מה חשוב לדעת לפני שמגישים תביעה?

כשאדם הופך סיעודי – החיים משתנים מקצה לקצה. פעולות פשוטות כמו להתנייד, להתלבש, להתקלח או לאכול, הופכות למשימה מאתגרת ואף בלתי אפשרית. בדיוק עבור הרגע הזה רכשתם מראש ביטוח סיעודי שנועד לספק ביטחון כלכלי עם קצבה חודשית. אך בכדי לקבל את הקצבה, יש תחילה להגיש תביעת סיעוד ביטוח ולהוכיח שאתם אכן עומדים בתנאי הפוליסה. 

כך למשל, אישה בת 80 ששברה את האגן ונזקקת לעזרה צמודה מסביב לשעון – ייתכן שמגיעה לה גמלת סיעוד של אלפי שקלים בחודש. הגשה נכונה של התביעה לחברת הביטוח חשובה במיוחד. תביעה שלא כוללת אבחנה מפורטת, חוות דעת רפואיות ודגש על הפגיעה התפקודית עלולה שלא להתקבל. במאמר זה נפרט מה חשוב לדעת לפני שמגישים את התביעה ואיך החברה המרכזית למימוש זכויות יכולה לסייע לכם.

תביעת סיעוד ביטוח פרטי

מהו ביטוח סיעודי פרטי ומתי מגישים תביעה?

ביטוח סיעודי פרטי הוא ביטוח שאנחנו רוכשים באופן עצמאי ישירות מחברת הביטוח או דרך מקום העבודה. הביטוח נועד לתת מענה במקרים של כניסה למצב סיעודי שדורש עזרה יומיומית, מטפל סיעודי, מוסד שיקומי, טיפול ביתי. את התביעה להפעלת הביטוח מגישים, כאשר המצב של המבוטח תואם את ההגדרה בפוליסה למצב סיעודי. מצבים שכיחים בהם מוגשת תביעת סיעוד ביטוח הם : שבץ מוחי, שברים בגיל מבוגר, מחלות ניווניות, דמנציה, אלצהיימר, תשישות נפש. 

מה ההבדל בין ביטוח סיעודי פרטי, ביטוח סיעודי דרך קופת חולים, וקצבת סיעוד מביטוח לאומי – האם ניתן לקבל פיצוי מכמה גורמים?

כאשר אדם הופך לסיעודי, קיימים כמה גופים שמעניקים סיוע. חשוב שתהיו מודעים לזכויות שלכם אל מול כל אחד מהגופים עם דגש על היקף הכיסוי. אם אתם או אדם קרוב נמצאים במצב סיעודי – זה הזמן לבחון זכאות אל מול 3 הגופים הבאים:

  1. ביטוח לאומי – קצבת סיעוד ניתנת מתוקף חוק הביטוח הלאומי למבוטחים מעל גיל הפרישה. הקצבה ניתנת בעיקר במתכונת של שעות טיפול בבית, כאשר הזכאות נבחנת במבחן תפקודי ומבחן הכנסה.
  2. ביטוח סיעודי דרך קופת חולים – ביטוח קבוצתי (קולקטיבי) שנרכש דרך קופת חולים בפרמיה חודשית נמוכה (בהשוואה אל התעריף של הביטוח הפרטי). לרוב, הפוליסה מספקת פיצוי כספי לתקופה מוגבלת (עד 3/5 שנים), בסכום קבוע.
  3. ביטוח סיעודי פרטי – ביטוח שנרכש ישירות מחברת הביטוח והפרמיה משולמת ישירות אליה. זהו ביטוח שמציע לרוב פיצוי כספי גבוה יותר מזה של הביטוח בקופת חולים ולתקופה ממושכת יותר. חשוב להדגיש שהתשלום מתבצע על פי התנאים שנקבעו מראש ללא דרישה למבחני הכנסה. 

קבלת קצבה מכמה מקורות במקביל אפשרית. אם רכשתם יותר מפוליסת ביטוח סיעודי אחת, תוכלו להגיש כמה תביעות ולקבל פיצוי מכמה גורמים בהתאם לתנאי הפוליסה. כך למשל, מבוטחת סיעודית שרכשה גם ביטוח סיעודי דרך קופת חולים וגם ביטוח סיעודי פרטי, תקבל גם 9 שעות טיפול שבועיות מהביטוח הלאומי, גם פיצוי חודשי של כ-3,000 ₪ מקופת חולים וגם פיצוי חודשי של כ-5,000 ₪ מהביטוח הפרטי. 

נציין שיש להגיש תביעות נפרדות וכל תביעה נבחנת בפני עצמה בהתאם לתנאי הפוליסה. בגלל המורכבות של התביעות, חשוב לתכנן את ההגשה עבור כל אחד מהגופים ולוודא שמסמכים מוכיחים את כל הטענות שלכם. הגשת תביעות סיעוד ביטוח היא תחום ההתמחות של החברה המרכזית למימוש זכויות רפואיות, צרו קשר למיצוי מלא של כל הזכויות שלכם מכל הגופים.

מה זה מבחן ADL ומה בודקים בפועל?

אחד הכלים המרכזיים לקביעת זכאות לפיצוי סיעודי הוא מבחן ADL (Activities of Daily Living), שבוחן יכולת לבצע פעולות יומיומיות בסיסיות. המבחן מתמקד ב-6 פעולות שאדם מבצע בעצמו בחיי היומיום וכאשר נפגעת היכולת לבצע לפחות חלק מהפעולות הללו – האדם מוגדר כסיעודי. 6 הפעולות שנבדקות במבחן ADL הן:

  1. להתלבש ולהתפשט
  2. לקום ולשכב
  3. להתנייד ממקום למקום (כולל עם אביזרי עזר)
  4. להתרחץ
  5. לאכול ולשתות
  6. שליטה על הסוגרים

על פי פוליסות הביטוח, אדם מוגדר כסיעודי, כאשר הוא אינו מסוגל לבצע בעצמו או זקוק לעזרה משמעותית של אדם אחר בכדי להשלים 3 פעולות ADL לפחות. שימו לב, גם כאשר לא מדובר בנכות מלאה, הצורך בעזרה קבועה או השגחה, מהווה בסיס מספק להגשת תביעת סיעוד ביטוח. 

טעויות נפוצות בהגשת תביעות סיעוד ביטוח

במבט ראשון, תביעת סיעוד ביטוח עשויה להיראות פשוטה, אך בפועל, תביעות רבות נדחות בשל טעויות קטנות וקריטיות. בראש רשימת הטעויות הנפוצות נמצא הגשת תיעוד רפואי לא רלוונטי או לא עדכני. חברות הביטוח זקוקות לאבחנה ברורה וחוות דעת מקצועית שמציינת בצורה מפורשת את הקושי התפקודי. 

טעות נפוצה נוספת היא מילוי של הטפסים בצורה חלקית או סותרת. כך למשל, במקרה בו בתצהיר נכתב שהמבוטח מסוגל להסתדר בעצמו, בעוד במסמכים הרפואיים נטען שהוא זקוק לסיוע – יש כאן טענות מנוגדות שעלולות להוביל לדחייה של התביעה. 

הגשתם כבר את התביעה וקבלתם דחייה? אל תוותרו על הזכות שלכם לערער, להוסיף מסמכים או לנסח מחדש את הבקשה. עם הליווי המקצועי של החברה המרכזית למימוש זכויות – תביעה שנדחתה יכולה להתקבל ולהסתיים במהרה בקבלת קצבת נכות מלאה.

רוצים לדעת פרטים נוספים? השאירו לנו פרטים

שתפו:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
Open chat
שלום, הגעתם לחברה המרכזית למימוש זכויות 👋
כיצד נוכל לעזור?
× פנו אלינו בווטסאפ
דילוג לתוכן