בימים אילו אנו כאן עבורכם - ניתן ליצור איתנו קשר בטלפון ולהיפגש איתנו ב-ZOOM

הקודם
הבא

מחלות לב - חוות דעת רפואית אבחון וזכויות

כעיקרון כל אדם אשר סובל מבעייה בגין מחלות לב, זכאי לפיצוי מהמוסד לביטוח לאומי האמון על מתן הקצבאות במדינה לחולים, נכים ועוד. הזכויות המגיעות לחולי לב תלויות במצב החולה, בטיפולים הרפואיים שעבר, ביכולת ההשתכרות שלו ועד לאנשים שחדלו לעבוד בשל מחלת לב. הוא יכול לקבל מהביטוח הלאומי טיפולים שונים, קצבת נכות, שיקום ועד לתמיכה נפשית. אחרי התקף לב, יקבע הביטוח הלאומי את אחוזי הנכות הזמנית שתהיה תקפה למשך שלושה חודשים ולאחר מכן בהתייצב המבוטח מול וועדה רפואית של ביטוח לאומי, תיקבע לו נכות קבועה. הכל תלוי ביכולת שלו לחזור לשגרה, לעבוד, לתפקד ולפרנס את עצמו. פנייה לביטוח לאומי כדי לקבל אחוזי נכות, מוטב שתיעשה באמצעות חברה מיומנת בהגשת התביעה ולא באופן עצמאי. סקרים רבים מוכיחים כי אנשים שתבעו מביטוח הלאומי קצבאות ועשו זאת לבד, הפסידו גם אחוזים בנכות או שנדחו כליל. זאת משום שהמוסד לביטוח לאומי מערים קשיים ואת הבירוקרטיה שלו קשה מאוד להבין ולנצח. משום כך עדיף לפנות באמצעות מומחים שיודעים ומכירים את הטקטיקה ושיטות ההתחמקות של הביטוח הלאומי. רק כך תוכלו להשיג את מלוא הזכויות העומדות לכם.

חוות דעת רפואית – זה הכי חשוב !

כדי להחליט אם אדם סובל מהפרעה או מחלה הכלולה בקטגוריה של מחלות לב כמובן שצריך להצטייד בחוות דעת של קרדיולוג מומחה. לא תמיד מה שיגלה הקרדיולוג וירשום בחוות הדעת שלכם יהיה מקובל על ביטוח לאומי, להם יש את הוועדה הרפואית שלהם והיא תמיד תנסה "להפחית" מהמחלה שלכם, כי ככל שתסבלו ממחלה יותר קשה תקבלו אחוזי נכות יותר גבוהים וכמובן שגם הקצבה תהיה יותר גבוהה. חוות דעת הנה מסמך רפואי מקצועי אשר יינתן לכם ע"י רופא מומחה בתחום הבעיה או המחלה שלכם. הוא יחווה את דעתו באשר לרמת המגבלה ממנה אתם סובלים בגין המחלה, ויעריך את אחוזי הנכות המגיעים לכם. בנוסף כוללת חוות הדעת התייחסות לממצאים רפואיים נוספים ולתלונות של החולה ותוצאות של בדיקות אליו ישלח אותו הרופא המומחה וכמובן שתהיה התייחסות גם אליהם. חוות דעת זו מכונה גם "חוות דעת שנייה" והיא מוגדרת כך משום שחוות הדעת הראשונה היא של רופאי קופת חולים אשר עוסקים בדרך כלל באבחון וטיפול בחולה. בנוסף תהיה כמובן גם את חוות דעתם של רופאי הוועדה בביטוח לאומי.

מהם המסמכים שיש להגיש?

חשוב מאוד להצטייד בחוות דעת רפואית שנייה לפני שניגשים לוועדה רפואית, במקרה של תביעת נכות למס הכנסה, תביעה לחברות ביטוח בנושא של אובדן כושר עבודה, מחלה, תאונות ועוד. תביעה לקרן פנסיה, אובדן כושר ניידות וכן תביעות של מי שנפצעו במסגרת צבאית או בשירת הביטחון או בפעולות איבה. בין המסמכים שיהיה עליכם להגיש לתביעה לביטוח לאומי יש לצרף תיעוד מקרדיולוג, תוצאות של בדיקות מאמץ, סיכומי אשפוז ועוד. אם מלבד מחלות לב יש עוד בעיות אחרות המזכות באחוזי נכות יש גם להתייחס אליהן ולצרף מסמכים תומכים בהתאם. עבור התקף לב, תמיד יהיה זכאי החולה לקצבה אולם כדי להיות מוכר כחולה לב כרוני, יש צורך בפנייה לחברה מומחית להגשת תביעות נכות לביטוח לאומי. חשוב לעשות הפרדה בין אחוזי הנכות הרפואיים לבין אובדן כושר העבודה, שניהם משפיעים על הזכאות. כאשר אתם פונים לחברה שתסייע לכם בהגשת התביעה שלכם לביטוח לאומי בגין מחלות לב, היא גם תמליץ לכם על הרופא הפרטי אשר ממנו תוכלו לקבל חוות דעת שנייה. מחלות לב מזכות גם בגין אובדן כושר עבודה אם יש לכם ביטוח וגם מקצבת נכות מקרן הפנסיה בזמן הרלבנטי לאובדן הכושר.

הכנה מוקדמת להתייצבות בפני וועדה רפואית של ביטוח לאומי

החברה לזכויות רפואיות מטעמה תגישו את התביעה לביטוח לאומי, תכין אתכם לפני הוועדה ותסביר לכם מה עומד לקרות בה. בה ישאלו אתכם ואיך עליכם להשיב. ביטוח לאומי תמיד ינסה "לתפוס, אתכם מגזימים במצבכם, גם אם במסמכים רשום אחרת ועל כן עליכם להתכונן לכך. הדרך הכי מומלצת להגיש תביעה בגלל מחלות לב, היא דרך חברה מומחית לזכויות רפואיות שיכולה להכין לכם תיק תביעה עם כל המסמכים הדרושים וכן להכין אתכם בהתייצבות בוועדה כולל עזרה בניסוח התשובות שלהם בפני חברי הוועדה.

קראו גם על: ניידות ביטוח לאומי

מאמרים נוספים

שתפו:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
Open chat
שלום, הגעתם לחברה המרכזית למימוש זכויות 👋
כיצד נוכל לעזור?
× פנו אלינו בווטסאפ
דילוג לתוכן