בימים אילו אנו כאן עבורכם - ניתן ליצור איתנו קשר בטלפון ולהיפגש איתנו ב-ZOOM

הקודם
הבא

העלאת קצבת נכות – האם זה באמת אפשרי ואיך עושים זאת?

להיות אדם בריא שפתאום הפך לנכה זו סיטואציה מאוד קשה. למרות שכולנו מבינים שזה עלול לקרות, לא תמיד הדברים תלויים רק בנו באופן ישיר ולא תמיד נוכל לעשות הכול כדי להימנע מהמצב הזה. מה עושים בפועל? ואיך מתמודדים עם כל השינויים? אם גם במקרה שלכם קרוב משפחה עבר תאונה קשה והפך לנכה, ברור מדוע תרצו לעשות כל מה שאתם יכולים כדי לעזור לו. למען האמת, העזרה שאותו אדם זקוק לה באה לידי ביטוי בדרך כלל ברבדים שונים ומגוונים. למשל: אותו אדם צריך עזרה נפשית, כי התהליך של קבלת המצב עלול להיות ארוך, מייגע וקשה. כמו כן, הוא יהיה זקוק גם לעזרה פיזית כמובן, כי אם יש משהו שמאפיין נכים, זו העובדה שהם לא באמת יכולים לזוז ממקום למקום בקלות. ברוב המקרים נכים יצטרכו גם התאמות שונות שיש לבצע בבתים שבהם הם גרים ואפילו רכישה של רכב חדש שמותאם לכיסא הגלגלים או לכל כלי אחר שמשמש את הנכה. כל ההתאמות האלה עולות לא מעט כסף ולכן נשאלת השאלה: האם העלאת קצבת נכות זו אפשרות שניתן לקחת בחשבון? העלאת קצבת נכות אומנם לא תהפוך את אותו אדם נכה לאדם שפתאום יכול לעשות הכול בכוחות עצמו, אך היא בהחלט תוכל לסייע לו, ולמשפחתו, להתמודד טוב יותר לפחות עם ההוצאות הכלכליות הצפויות כתוצאה מהנכות. 

הדרך הנכונה להגדיל את קצבת הנכות 

הבעיה עם העלאת קצבת נכות היא השאלה איך עושים זאת. לכאורה, כל אדם נכה שיש לו קצבת נכות יוכל לפנות באופן עצמאי אל הביטוח הלאומי שמשלם לו את הקצבה, להגיש בקשה ולראות איזו תשובה יתנו לו. בפועל זה הרבה יותר מורכב מזה. בפועל אנחנו רואים שצריך לעמוד בלא מעט וועדות שונות, להגיש מסמכים וגם להתנהל בצורה נכונה מול הגורמים השונים בביטוח הלאומי. בל נשכח שמדובר על אדם נכה שעבורו כל התייצבות מול וועדות חריגים שונות עלולה להיות קשה פיזית, כך שברור מדוע לא מדובר על תהליך פשוט. אם כן, מה באמת ניתן לעשות והאם קיימת דרך שתסייע לנו להגדיל את הסיכוי לצאת באמת מרוצים ולקבל קצבה גדולה יותר? חשוב שתדעו: כדי להצליח במשימה מורכבת כמו העלאת קצבת נכות רצוי לפנות אל הגורמים הרלוונטיים שיוכלו לסייע. למשל, החברה המרכזית למימוש זכויות היא כתובת טובה שבהחלט כדאי לכם להכיר. העניין הוא שלמרות שהרבה פעמים במדינת ישראל החוק קובע משהו מסוים, בפועל אנחנו רואים שזה לא כך. בפועל הביטוח הלאומי יערים כמה שיותר קשיים, מה שעלול להוביל לכך שאותו נכה שזקוק לעזרה כלכלית פשוט יתייאש ויוותר על מה שמגיע לו. לכן, רגע לפני שזה קורה, פנו אל החברה המרכזית למימוש זכויות ותראו כיצד היא יכולה לסייע. 

האם מדובר על עזרה שעולה כסף? 

פעמים רבות, בין אם אנשים רוצים להגיש בקשות של העלאת קצבת נכות ובין אם הם זקוקים לכל עזרה אחרת, הם תוהים האם זו הולכת להיות הוצאה כלכלית גדולה, מה שמונע מהם לעשות את הצעד של הגשת בקשה לעזרה. יחד עם זאת, חשוב להבין שאם תפנו אל החברה המרכזית למימוש זכויות אתם תראו שתשלמו רק אם באמת תזכו תקבלו את מה שמגיע לכם. במילים אחרות, בניגוד להרבה מאוד סוגים אחרים של שירותים אשר במסגרתם דורשים מכם קודם כל לשלם, הרי שכאן זה לא מתנהל בצורה כזאת. בנוסף, אם תהיתם כיצד החברה המרכזית למימוש זכויות תוכל לסייע, חשוב שתבינו שעובדים בחברה הזאת לא מעט אנשי מקצוע עם השכלה רלוונטית ועם הרבה מאוד ניסיון. זה אומר שהם מכירים את הנהלים, יודעים איך הדברים עובדים ויכולים לעזור לכל לקוח בצורה הטובה ביותר. מעבר לכך שהם יגדילו עבורכם את הסיכוי לקבל עזרה כלכלית גבוהה יותר בגין הנכות שממנה אתם סובלים, הם גם יוכלו לקצר עבורכם את התהליך כולו. לכן שווה לקחת זאת בחשבון ולראות מתי ואיך רצוי לפנות אל החברה המובילה הזאת. חבל על כל יום שעובר, כי אין ספק שהגדלת הקצבה זה צעד שיוכל להקל עליכם ועל האדם הנכה שלו אתם מנסים לעזור.

קראו גם על : קצבת ילד נכה

מאמרים נוספים

שתפו:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
Open chat
שלום, הגעתם לחברה המרכזית למימוש זכויות 👋
כיצד נוכל לעזור?
× פנו אלינו בווטסאפ
דילוג לתוכן